יתרונותיהם של סירי נחושת

אם אי פעם קניתם כלי בישול מנחושת, ודאי שמתם לב שהחומר יקר יותר מפלדת אל-חלד. אבל מה בדיוק עושה כלי בישול נחושת יקר יותר? יש סיבות רבות לכך. ראשית, נחושת רכה יותר מפלדה, מקשה על הבישול. שנית, נחושת נוטה להתנוון כאשר מחומם, מה שהופך אותו קשה יותר לשלוט בטמפרטורה. שלישית, נחושת היא הרבה יותר כבדה מפלדת אל חלד, מה שאומר שאתה צריך להשתמש בכפית גדולה יותר כדי לעורר את האוכל שלך. אבל זה לא הכל: היופי והתפקוד של החומר אינו התועלת היחידה.

לנחושת יש נטיית כתם נמוכה יותר מרוב המתכות. הדבר מקל על הניקיון, וגם מקל על השמירה. ישנן דרכים פשוטות לנקות כלי בישול נחושת, גם אם אתה לא צריך מחבת מיוחדת. רסק עגבניות הוא אפשרות נהדרת לניקוי. פשוט להחיל אותו על הנחושת ולתת לו להתייבש לכמה דקות. לשטוף אותו היטב עם מים וסבון.

לכלי בישול נחושת יש יתרון נוסף: קל לנקות אותם. עגבניות הן מקור גדול של חומצה, והם עושים פלאים על נחושת. נסה למרוח משחת עגבניות על מחבת הנחושת שלך ולהשאיר אותה לכמה דקות, ואז לשטוף אותה עם מים וסבון. אתה יכול גם להשתמש בקטשופ אם אין לך עגבניות. רק למרוח אותו על הסיר עם סמרטוט. אם זה לא עובד, לנסות כמה טיפות של חומץ, ולאחר מכן לשטוף אותו ביסודיות עם מים.

אחרי שתנקה את סיר הנחושת שלך, הגיע הזמן ללטש אותו. אם אתה לא בטוח איך ללטש סירי נחושת, אתה יכול לערבב סודה לשתייה עם מיץ לימון ולשפשף את התערובת על הסיר. סודה לשתייה תעשה את העבודה. אתה יכול גם ללטש את הנחושת שלך עם חומץ לבן אם אתה רוצה לנסות משהו שונה. חומץ לבן לא ישנה את מראה הנחושת, אבל הוא יעזור לשחזר את אורו.

כבונוס, קל לנקות כלי בישול נחושת. אתה יכול להשתמש בכל חומר ניקוי כדי לנקות אותו, כל עוד אתה לא משתמש באקונומיקה או מנקה שחוק. זה לא יגרום נזק לפני השטח של הנחושת, מה שחשוב לבישול. אתה צריך לנקות את סיר הנחושת שלך כמו גם לנקות אותו. אתה לא צריך להשתמש יותר מדי בסיר הנחושת שלך כפי שהוא יכול לגרום קורוזיה אשר בסופו של דבר יוביל להרס שלה.

חשוב לנקות את הנחושת כראוי בנוסף לניקויה. לדברי מויאל, יצרן צרפתי של כלי בישול נחושת, אתה לא צריך להשתמש בו במדיח כלים. יתר על כן, אל תשתמש בניקוי חזק יותר שמכיל אקונומיקה. נחושת היא מאוד רכה כך שכל מנקים המכילים אקונומיקה יכולים לגרום נזק. לתוצאות הטובות ביותר, עליך לוודא שאתה מסיר את המכסה בזמן שהוא עדיין חם.

נחושת ניתן לנקות על ידי החומציות בעגבניות. פשוט להוסיף כפות רסק עגבניות לסיר, ולתת לו לנוח לכמה רגעים. ברגע שהוא יבש לחלוטין, לשטוף אותו עם מים וסבון. זה יסיר את רוב עקבות הנחושת ויאפשר לך להוציא את המיטב מחומר הבישול שלך. נחושת היא נוגדת חמצון טבעית מצוינת ולכן היא מרכיב חשוב לבישול.

מה מייחד סירי נחושת?

הנחושת אינה רק יפה, אלא גם עוזרת למנוע מחלות רבות. עגבניות מכילות חומצה שעוזרת לרפא רקמות פגומות. הוא מסייע ביצירת תאים חדשים. תכונותיו האנטי-חמצני שלו יכול להפוך אותו שימושי במאבק בסרטן. הנחושת בסיר יכולה גם לעזור לאדם לספוג ברזל, היא יכולה לטפל בהפרעות בבלוטת התריס ובדלקת פרקים. הוספת נחושת לדיאטה יכולה גם למנוע את התחלת המחלות השונות ולהפחית את הסיכון להידבק בהן.

נחושת יכולה לשמש גם לליטוש סירי נחושת. זה יכול להיווצר מבריק שוב על ידי ערבוב עם מיץ לימון או חומצה אחרת. הוא גם אנטי-בקטריאלי ואנטי-פטרייתי, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת לטיפול במחלות נפוצות ומניעת סרטן. אם יש לך סיר נחושת מוכתם, זה שווה לקבל מלוטש. גם גרסאות מצופות נחושת של הנוזל זמינות. החומצה בעגבנייה תלטש אותה, אבל עליך להיזהר לא להגזים.

למידע נוסף על סירי נחושת, לחצו כאן:

https://www.lubinco.co.il/product-category/%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%93-%D7%9E%D7%98%D7%91%D7%97-%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%99%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94-%D7%95%D7%90%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%94/%D7%A1%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%9E%D7%97%D7%91%D7%AA%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%A0%D7%97%D7%95%D7%A9%D7%AA/