איזה פירות יבשים הוא הבריא ביותר?


בין אם אתם מחפשים לאכול תזונה בריאה יותר, ובין אם אתם מחפשים דרך לשמור על מוחכם חד יותר, פירות יבשים עשויים להיות התשובה. המשך לקרוא כדי לגלות איזה פירות יבשים הוא הבריא ביותר, ואיזה מהם הוא הטוב ביותר עבור המוח.

החשיבות של פירות יבשים?

מספר מחקרים הראו של פירות יבשים יש תפקיד חשוב במניעת סרטן. הם מצאו כי פירות יבשים יכולים להפחית את הסיכון לסרטן המעי הגס, סרטן הערמונית, סרטן הקיבה וסרטן הלבלב.

פירות יבשים עשירים בויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. יש לו גם השפעה אנטי דלקתית והוא יכול לעזור להפחית את לחץ הדם.

מחקר אחד מצא כי צריכת פירות יבשים קשורה לשיעורים נמוכים יותר של עודף משקל והשמנת יתר. מחקר זה כלל יותר משלושה מיליון שנות אדם של נתונים.

התוצאות הראו גם כי צרכני פירות יבשים בוגרים היו בעלי צריכה גבוהה יותר של ויטמינים א, ג, ה, תיאמין, מגנזיום וסידן. יתר על כן, היו להם רמות נמוכות יותר של תוספת סוכרים ושומנים מוצקים. היו להם גם מדידות קיפול עור תת-קרקעיות נמוכות יותר ומשקל גוף ממוצע נמוך יותר.

מחקר אחר מצא כי צריכה גבוהה יותר של פירות יבשים קשורה לשיעורים נמוכים יותר של מחלות לב וכלי דם. יתר על כן, המחקר מצא כי הצרכנים היו צריכת גבוהה יותר של סיבים תזונתיים.

מספר סוכנויות בריאות ברחבי העולם ממליצות על פירות יבשים כחלק מתזונה בריאה. הם ממליצים לאכול פירות יבשים בכמויות של 15-30 גרם ליום.

ישנם מספר מחקרים שהראו את ההשפעות המיטיבות של פירות יבשים על לחץ הדם, הכולסטרול ורמות הסוכר בדם. ניתן להשתמש בפירות יבשים גם כדי לסייע בהשגת הצריכה המומלצת של חמש ביום של פירות וירקות.

הפרי היבש הבריא ביותר

למרות המוניטין שלה כמו להיות גבוה בסוכר, פירות יבשים למעשה יש מספר יתרונות בריאותיים. אלה כוללים להיות מקור מצוין של נוגדי חמצון, סיבים, ויטמינים ומינרלים.

פירות יבשים מכילים רמות גבוהות של סיבים, הנלחמים במחלות לב והשמנת יתר. הם גם עוזרים לשמור על רמות הסוכר בדם. הם מכילים גם ויטמינים ושמנים אתריים.

הם גם מקור טוב של ויטמינים ג ו ב מורכב. הם יכולים להיות אכלו גלם או קלוי. הם גם מקור טוב לזרחן, מגנזיום וסרוטונין. הם גם ללא כולסטרול.

אחד הפירות היבשים הטובים ביותר הוא שקדים. הם עשירים בויטמינים ה ו ריבופלבין, ומכילים מנה בריאה של שומנים בלתי רוויים. הם גם מקור מצוין למגנזיום ואשלגן.

הפירות היבשים הבריאים ביותר הם אלה המכילים מעט או ללא סוכר. הסיבה לכך היא שסוכרים טבעיים, כמו פרוקטוז, עלולים להזיק כאשר אוכלים אותם בכמויות גדולות. הם עלולים גם לגרום לתנגודת לאינסולין ולמחלות לב.

חלק מהפירות היבשים הם גם מקור טוב לפיטוכימיקלים, שיש להם יתרונות בריאותיים. מחקרים מצאו כי אנשים שאוכלים תזונה עשירה בפנולים צמחיים סובלים משיעורים נמוכים יותר של מחלות לב, סרטן וסוכרת מסוג 2.

הם גם מקור נהדר לחלבון. תותים מיובשים מכילים 130% מהדרישה היומית שלך לוויטמין סי.

איזה פרי יבש הוא הטוב ביותר עבור המוח?

הוספת פירות יבשים לתזונה היא דרך טובה להגביר את תפקוד המוח, לשפר את הזיכרון ולהפחית את הכולסטרול. מזונות אלו עשירים בויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים ומכילים נוגדי חמצון להגנה על המוח מפני נזק.

ויטמינים חיוניים לתפקוד המוח. הם נחוצים עבור איתות עצבי, למידה וזיכרון. הם גם מועילים בהגנה על המוח שלך מפני מחלות הקשורות לגיל.

נוגדי החמצון המצויים בפירות יבשים חשובים לבריאות המוח, במיוחד מכיוון שנוגדי חמצון מסייעים במניעת נזק מוחי הנגרם על ידי רדיקלים חופשיים. נוגדי חמצון יכולים גם לעזור להפחית את הסיכון למחלת אלצהיימר ומחלות אחרות.

בננות, למשל, מכילות רמות גבוהות של ב-ויטמינים. הם מכילים גם אשלגן ומגנזיום, המסייעים בוויסות לחץ הדם ובחיזוק העצמות. יש להם גם סיבים תזונתיים שיעזרו להאט את ספיגת הסוכרים.

אוכמניות הן מקור טוב נוסף לנוגדי חמצון. הם גם מקור טוב ללוטאולין, תרכובת בעלת השפעות אנטי דלקתיות. מספר מחקרים בבעלי חיים הראו כי אוכמניות עוזרות להגן על המוח שלך מפני מתח חמצוני, שיכול לסייע במניעת מחלות כמו אלצהיימר.

צנוברים מכילים הרבה חומצות שומן אומגה 3. הם מכילים גם מגנזיום, נחושת ואבץ, הנחוצים לאיתות עצבי, למידה והולכה עצבית-שרירית. אגוזים אלה מכילים גם בורון, שהוא מינרל קורט הממלא תפקיד בתפקודי הגוף כמו חילוף חומרים הורמונלי ותגובת אנזים.